6 handige tips om nog beter te bloggen | SmitPRO ALL-IN websites

Heb je een website voor je bedrijf, dan is bloggen een geweldige manier om klanten te trekken. Je laat mensen je kennen, ze gaan je vertrouwen en je vertelt over je kennis en specialiteiten. Jij bent tenslotte de expert, dat heb je met het bloggen al bewezen. Een groot nadeel van bloggen is dat het veel tijd kost, al zijn er manieren om dit aan te pakken. In dit artikel 6 slimme tips om sneller en beter te bloggen.

 

Tip 1: Maak een lijst met interessante onderwerpen en titels bij

Een verleidelijke titel is essentieel voor succesvol bloggen. Met zulke titels raakt de lezer geprikkeld om een stuk te lezen. Je kunt koppen ter plekke verzinnen, maar een lijst bijhouden is ook een idee. Vaak biedt het direct inspiratie!

 

Tip 2: Plan de content

Januari is bijvoorbeeld de maand met goede voornemens, in juni wordt er voorbereid op de vakantie en in november komt Sinterklaas eraan. Wil je hierop inhaken op je weblog, dan kun je dat van tevoren inplannen. Je kunt de berichten zelfs van tevoren schrijven als je daar zin in hebt. Die content heb je dan alvast.

 

Tip 5: Vind het wiel niet opnieuw uit

Over bijna ieder onderwerp is al wel eens geschreven op het internet, maar niet in jouw woorden. Je hoeft daarom niet per se uniek te zijn, soms is een persoonlijk sausje al voldoende. Voor mijn eigen blogs doe ik bijvoorbeeld vaak inspiratie op uit infographics. Ik leen de punten of het onderwerp, hussel ze door elkaar en geef er een eigen draai aan. Wedden dat niemand het merkt? Nou ja, meestal niet dan…

 

Tip 6: Research klaar, schrijven maar

Research doen voor een blogpost is goed, maar besteed er niet te veel tijd aan. Heb je je research gedaan, maak dan een goede en logische indeling en kijk of er eventueel onderdelen missen. Is dat niet zo, begin dan met schrijven en laat je niet verleiden om nog meer research te doen. Dat had je dan maar eerder moeten doen. Misschien kun je je ingeving gebruik voor een tweede (aanvullende) blog?